Menu
Blog

Geen inkomsten meer uit uw 0900-servicenummer. Wat nu?

Geen inkomsten meer uit uw 0900-servicenummer. Wat nu?

Per 1 juli vervalt het informatietarief per gesprek voor 0900-informatienummers. Dit betekent dat u géén inkomsten meer heeft uit de contactpogingen van uw klanten.

Het is verstandig om vóór de vakantieperiode te beslissen wat de gevolgen hiervan zijn voor uw klantenservice afdeling. Neem nu actie om de gevolgen te ondervangen voordat de wetgeving van kracht gaat per 1 juli. Enkele punten waar u op kunt letten zijn:

Verwacht u een toename van het aantal telefonische contactpogingen door het wegvallen van de financiële drempel voor uw klanten om via uw 0900 nummer contact met u op te nemen?
Gaat u uw klantcontact processen aanpassen omdat de kosten voor telefonische informatievoorziening niet meer (deels) gedekt worden door inkomsten uit uw 0900-servicenummers?

Het alternatief

Wanneer u uw 0900-nummer blijft behouden of naar een 0800-nummer overstapt bij uw huidige leverancier, behoudt u de hoge (mobiele) kosten voor het gebruik van een servicenummer. U bent goedkoper uit wanneer u overstapt op een 088 bedrijfsnummer of een regionaal nummer.

Mtel adviseert u om geen servicenummer meer te gebruiken voor uw bestaande klanten. U heeft hier immers géén inkomsten meer uit en betaalt alleen nog de hoge kosten. Wanneer u een telefonische klantingang wilt bieden kunt u beter overstappen op een 088- of regionaal nummer en nog eens goed te kijken naar alle achterliggende processen.

Gesprekspartner

Wilt u het servicenummer wel behouden zodat u voor nieuwe klanten wel het tarief kunt blijven hanteren? Dan kan Mtel met behulp van klantherkenning zorgen dat u kunt differentiëren tussen bestaande en nieuwe klanten.

Mtel beschikt over de kennis en technologie om bij te dragen aan meer efficiëntie binnen uw klantcontact organisatie en te zorgen voor blije en trouwe klanten die zich begrepen voelen wanneer zij contact opnemen met uw bedrijf. Meer weten? Neem contact op met een Mtel consultant via 088 - 428 31 11.

Anderen bekeken ook

Nog meer interessante artikelen

5 tips om je contact center efficiënter in te richten Interview Remco Spierings met Customerfirst! Zorg voor persoonlijk klantcontact over meerdere communicatiekanalen
Meer nieuws

Meer weten?

Mtel is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Contactcenter manager
ICT manager
Overig
Chat met ons