Menu

Kosten verlagen

Verlaag de kosten van uw contact center afdeling door onnodige klantvragen te voorkomen.

Voordelen:

  • Klantherkenning
  • Selfservice
  • Proactief klantcontact
  • Relevante meldteksten
  • Recording

Verlaag de kosten én houdt uw klanten tevreden 

'Goedemiddag, klantenservice bedrijf X, waar kan ik u mee helpen? Goedemiddag u spreekt met mevrouw de Wit, ik heb een probleem met mijn (...), kunnen jullie dat oplossen? Ik zal voor u kijken mevrouw, mag ik uw klantnummer van u? Dat heb ik niet bij de hand...’ Herkent u dit soort gesprekken? Komt dit geregeld voor binnen uw organisatie?

Er gaat vaak veel kostbare tijd verloren om uw klanten aan de telefoon te identificeren nog voordat het daadwerkelijke gesprek begint. Dit kan efficiënter en bovendien klantvriendelijker! Uit onderzoek blijkt dat 20-30% van uw klantvragen voorkomen kan worden. Meer weten? Bekijk alle informatie over de dienst Online Routing Manager

1. Klantherkenning met een Interactive Voice Reponse (IVR) Systeem

De keuzes die uw klant maakt in het keuzemenu kunnen er toe leiden dat de medewerker in het contact center automatisch relevante gegevens aangeboden krijgt. De medewerker hoeft deze klantgegevens dus niet handmatig op te zoeken, wat tijd scheelt. Met de informatie die de medewerker aangeboden krijgt kan deze zich kort voorbereiden op het gesprek. Dit bespaart uw medewerkers tijd en dus ook kosten, daarnaast zorgt het voor een tevreden klant omdat deze snel antwoord krijgt op de vraag. 

2. Selfservice

Iedere organisatie heeft te maken met veel gestelde vragen, die in veel gevallen geautomatiseerd worden afgehandeld. Wanneer u inzicht heeft in deze vragen kan u bijvoorbeeld kiezen om deze te beantwoorden op een webpagina of via telefonische selfservice. Een vraag die automatisch afgehandeld kan worden kost maar 10% van wat het zou kosten als de vraag in uw contact center terecht komt. Naast deze besparing blijft er voor uw medewekers meer tijd over voor complexe vragen met een hoge waarde. 

3. Proactief klantcontact via e-mail of sms

Een klant proactief informeren, bijvoorbeeld via e-mail of SMS, kost nog geen 10% van de kosten van een live contact. Daarnaast is het een mogelijkheid om een onderscheidende dienstverlening te leveren door de verwachting te overtreffen. Laat bijvoorbeeld uw klant weten via een e-mail of sms bericht dat zijn of haar bestelling binnen 14.00 uur en 16.00 uur bezorgd wordt of dat er een storing is en dat uw organisatie bezig is om het op te lossen. Dat voorkomt veel live contact en dus kosten. Door een dienst als automatisch smsen en/of mailen in te richten binnen uw organisatie, zorgt u er voor dat u goed inspeelt op calamiteiten.

4. Maak gebruik van meldteksten

Pieken in het contact center ontstaan vaak als reactie op een aantal factoren; communicatie van de eigen organisatie, storingen of seizoensinvloeden. Wanneer u inzicht heeft in deze factoren kunt u hier slim en op tijd op inspelen waarmee u veel onnodige gesprekken kunt voorkomen. Bent u leverancier van stroom en bellen er plotseling veel klanten uit regio Rotterdam? Dan is de kans groot dat er iets mis is met de stroomvoorziening in de regio. Om te voorkomen dat u overspoeld wordt met storingsmeldingen kan er automatisch een meldtekst worden geactiveerd die bellers proactief over deze storing informeert. 

5. Inzetten van Online Call Recording in het contact center

Met Online Call Recording is het mogelijk om gesprekken van medewerkers op te nemen en terug te luisteren. Zo kunt u bepalen of er sturing en training nodig is om de gesprekken in de toekomst beter te laten verlopen. Door de kwaliteit van deze gesprekken te verbeteren zorgt u ervoor dat gesprekken efficiënter en effectiever worden afgehandeld. Op deze manier haalt u altijd het maximale rendement uit uw klantcontacten en waarborgt u daarnaast een uniforme klantervaring. 

whitepaper-kosten-besparen.jpg

Whitepaper "Kosten Besparen in het Contact Center" 

Download het whitepaper en kom te weten:

- Welke kostenbesparingstrends er zijn;
- Hoe u het klantcontactvolume kunt verlagen en verspreiden;
- Hoe u processen beter kunt inrichten;
- Welke slimme communicatie oplossingen u kunnen helpen.

 

Onze diensten

Contact Center as a Service

Maak het verschil voor uw klanten én medewerkers met omnichannel klantcontact oplossingen uit de cloud.

Online BedrijfsTelefonie Call Center Online Routing Manager Online Contact Center

Unified Communications as a Service

Zorg voor optimale bereikbaarheid en efficiënte samenwerking met een persoonlijke set communicatie tools voor iedere medewerker.

Online BedrijfsTelefonie Online Teamcontact

Communication Enabled Business Processes

Maak uw front- en backoffice systemen interactief en ontketen het potentieel van pro-actief klantcontact.

Online SelfService Online Broadcast Manager

Integraties

Benut en verrijk de informatie uit uw bestaande systemen om uw klantverwachtingen te overtreffen, efficiënter te werken en nieuwe businesskansen te creëren.

Social media CRM en ticketing systemen Telecom infrastructuur Contact center omgeving

Meer over onze oplossingen weten?

Mtel is de gesprekspartner in klantcontact. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Bel mij terug
Contactcenter manager
ICT manager
Overig
Chat met ons